sobota 25. ledna 2014

Power Plate a já

Zdravím Vás,
jak jsem slíbila, tak dnes přidávám další článek týkající se Power Plate (dále jen PP). V prvním článku jsem Vám uvedla základní informace týkající PP. A nyní se s Vámi podělím o své zkušenosti s cvičením na PP.
Před několika lety, kdy se fenomén PP dostal k nám do Česka a byla to novinka, jsem se s ním setkala poprvé. Asi jako každého, kdo na něm cvičí poprvé mě překvapil úplně jiný styl cvičení než na jaký jsem byla zvyklá, to bylo dáno především vibracemi, které PP vydává.
Po chvilce tréninku jsem však byla nadšená. Bylo to velice intenzivní i zábavné. Zkrátka jsem si tento styl cvičení zamilovala.
Již po několika lekcích jsem na sobě cítila, že mám lepší stabilitu. Mnoho cviků je totiž velice náročných na balanc. Proto se díky cílenému cvičení posiluje "core" střed těla. Zlepšení stability má mnoho benefitů, např. lepší držení těla, kontrolu na svým pohybem apod.
Další výsledky na sebe nenechaly příliš dlouho čekat. Mimo lepší stability, určitě zmíním pevnější pokožku, zvýšení svalové síly a efektivní relaxace, díky masáži, která se zařazuje na konci tréninku.
Tréninky na PP jsou vhodným doplňkem k dalším sportovním aktivitám.
Díky své pozitivní zkušenosti s PP, jsem se rozhodla rozšířit svoje trenérské vzdělání a absolvovala jsem kurz trenéra Power Plate.
Když vedu tréninky (většinou pro ženy), baví mě ta možnost variability, uzpůsobení dle individuálních možností, schopností a cílů klientů. Také můžete využít nespočet pomůcek jako jsou gymnastické míče, overbaly, posilovací gumy, medicinbaly, činky apod.














Mnoho klientů, kteří jdou na lekci poprvé si myslí, že cvičení není moc náročné, neboť se domnívají, že když je mnoho cviků statických, že je to "brnkačka". Ale už po několika minutách rezolutně mění názor, protože náročnost tréninků záhy pocítí.
Stalo se mi, že jedna klientka přivedla na lekci manžela, neboť on nevěřil, že cvičení má nějaký efekt, že se při něm dá zapotit. Na další lekci, na kterou přišla sama řekla, že manžel doma po tréninku uznal, že cvičení na PP opravdu není tak jednoduché jak se může zdát.
Těmi předchozími větami nechci nikoho odradit, spíš naopak. Chci vyzvednout to, že na PP může cvičit opravdu každý dle individuálního tréninku, který lze sestavit na míru.
Cvičení s trenérem je nutné alespoň ze začátku. Je dobré absolvovat pod jeho vedením minimálně tři lekce, jakousi miniškolu cvičení na Power Plate, při které se dozvíte, jak stroj funguje, jak se nastavuje, v jakých případech na něm nelze cvičit, ale hlavně vás trenér naučí základní cviky, podle kterých už dále můžete cvičit sami.














A co Vy máte zkušenosti se cvičením na Power Plate?
Jitka

1 komentář:

  1. souhlas, taky jsem si říkala že to nebude nic těžkého...ale ve fitku, kde budu trénovat si mě vzal na mušku trenér a dal mi parádně do těla...samé dynamické cviky zkombinované s bosu, velkým míčem, TRX, pot ze mě tekl proudem :D

    OdpovědětVymazat