neděle 2. února 2014

Nejlepší roláda na světě

Moc ráda už od dětství peču. Ráda zkouším novoty, ale pak mám svoje stálice, které vždy zaručeně ohromí a učarují chuťové buňky mých strávníků.
Né, vždy se jedná o 100% zdravé dobroty, ale když toho člověk nespořádá moc, tak to není žádná tragédie. To přece víme, že...
Dnes bych Vám tedy ráda představila jednu moji specialitu a to je Roláda. Pamatuji si z dětství, že ji maminka dělávala. Já jsem se však k její tvorbě dostala tak před dvěma roky. Impulsem pro moji prvotinu byl můj drahý muž. Tehdy jsem se ho ptala na co by měl chuť a on si vzpomněl na to, když jako malý měl rád v cukrárně "tu bílou roládu". A tak jsem se pustila do osvědčeného maminčina receptu.
Recept
těsto
5 vajec
120g cukru 
80g polohrubé mouky
70g hladké mouky
6 lžic vlažné vody
1/2 prášku do pečiva
Nejdříve si vyšleháme vejce s cukrem a poté přidáme proseté mouky s práškem do pečiva a dle potřeby vodu. Plech si vyložíme pečícím papírem a těsto na něj rovnoměrně rozetřeme. Poté pečeme v troubě na 200 stupňů 10 až 15 minut. Důležité je prvních 10 minut neotvírat troubu, aby se Vám těsto nesrazilo. Po upečení ještě horkou roládu zatočíme a necháme pár minut srolovanou a pak zase narovnáme a necháme úplně vychladnout.
Mezitím si připravíme krém.
200g másla utřeme se 120g cukru moučka a poté přidáváme po lžičkách vychladlou kaši, kterou uvaříme z 200 ml mléka a 1 a půl lžíce hladké mouky. Pak na vychladlou roládu natřeme vrstvu džemu, já používám lineckou směs. A na džem přidáme vrstvu krému. Poté roládu zatočíme. Zbytkem krému potřeme vrch a boky rolády a nakonec obalíme kokosem. Na závěr už necháme zatuhnout v lednici a pak můžeme nakrájet a servírovat.
A jaké jsou Vaše oblíbené dobroty?
Mějte se stále lépe a lépe.
Vaše Jitka

1 komentář: